Alla inlägg den 14 februari 2011

Av mia rohlin - 14 februari 2011 10:04

Att det kan vara så roligt att samla på miniatyrer:)

  Dessa underbara miniatyrmöbler är svensktillverkade - antika och inköpta på olika håll i Sverige.Jag har 2st sängar och 2st stolar.
 
Min älskade antika kakelugn - inköptes för ett antal år sedan på Tradera

 
Här är ytterligare ett fynd jag gjorde på Tradera för många år sedan.
Har 4st av dessa stolar (tror de är nåldynor egentligen) och ett marmorbord med riktig marmorskiva till - jag har för mig att jag köpte in detta set för 125kr.

    Dessa pallar är gamla.Den lilla är antik från ett gammalt skåp och den större är inköpt på Stockholmsmässan.
Den lilla hunden är min Darling - handgjord från England.

      Docksamling - dockan i blått är riktigt gammal och Flickan med svavelstickorna är från Ebay UK - inköpt för många år sen,jag kunde bara inte låta bli (hon blev ganska dyr).Varje gång jag tittar på henne så känner jag vemod "snyft".
Den lilla hunden är också gammal.

 
Var hemma hemma hos Gullvie i höstas och kom hem med dessa underbara ting!
Jag var bara TVUNGEN att äga dessa - så det var att lätta på plånboken:)

Dockan är ny svensktillverkad,handväskan av Gullvie och den lilla dockan från Danmark.
 
Detta tvättställ är inte antikt.Det är ett Reutter Porzellan tvättställ Dresdner Rose som jag slipat av och antikmålat.
Jag kan ju inte ha helnya saker som sagt var - måste scabba till dem lite.
 

Men vad säger ni? Är den inte helt ljuvlig!!!!!!!!!
Kommer från en miniatyrist i England - inköpt på Ebay UK,och en av mina favoriter.
  Avslutar idag med att visa några av mina egna saker som jag köpt och fått i present av Gullvie - min sötnos:)

Tavlan och handväskan har jag köpt,pallen är en julklapp och tofflorna + kudden är presenter.
Jag bara  äääääälskar Gullvies underbara brodyrer.

Ha en bra dag! Nu ska jag till jobbet och pussa på några små "levande" dockor.


Av mia rohlin - 14 februari 2011 00:14

Här kommer några saker som jag har i min privata samling.

Jag bara äälskar antika ,äldre slitna miniatyrer, så finfina saker kommer inte att finnas i mitt skåp. Började samla smått på riktigt för ca.15år sedan och har fått ihop en del fina saker...
Kommer att lägga upp några fler senare.

Kommer bli så fina i mitt Lantskåp som jag ska göra

  Min antika kopparpanna

 

  Dessa 2 silverföremål är hängsmycken

  Den silverpallen/lilla bordet här ropade jag in på Tradera -Ingen bjöd på den så jag fick den för 50kr!!!!!!!!!
...och jag råkar veta att den är värd lite till:)


  Från USA...en Petit point brosch som jag kommer ha som dekoration i en Boutique

  Antik tavla från Italien med tryck på siden

  Mina pyttesmå bokmärken1,5-2cm långa - inropade på Tradera(här bjöd ingen igen!!!)

  Litet kassaskrin i plåt från Tyskland som jag ropade in på auktion - gissa om jag blev förvånad när jag så pengarna inuti!
   
Denna lilla stol är ett fynd från England - Wedgewood Jasper blå.
Jag hade ingen aning om vad Wedgewood var för något när jag köpte denna stol för ca.100kr

 
Nu några riktigt fina antika handmålade broscher från USA som jag ska ha i Boutiquen

 
   

   



 

Och till sist så avlutar jag för denna gången med ett antikt bord (skruttigt men charmigt) dekorerat med mina egentillverkade miniatyrer.
Lyktan har plexiglasrutor.

    Tack för denna gång!
Mia

Presentation

Translate

Blue & white country style

 

Fråga mig - ask me

33 besvarade frågor

Mitt dockhus Lillebo

 

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards