Alla inlägg den 27 juni 2011

Av mia rohlin - 27 juni 2011 15:13

Lantligt kök


Jag har gjort ytterligare en ändring i mitt kök - istället för Reutters fina tvättho,behöll jag den vanliga kökshon som ingår i köksetet och gjorde en " lantlig hemmagjord bänk" av spillvirke.
Tycker det blev mer enhetligt och ser mer genuint ut.
 

Jag har också lossat på ett fönsterbräde för att få in Gullvies fina soffa så långt in som möjligt.
Gullvie Larsson har tillverkat soffan och dekorerat 2st Kotte Toys stolar - Liljestolen.( jag har bara målat lite slitage på stolarna och soffan)
Tips! Den lilla kudden i soffan är fylld med salt,det blir en naturlig tyngd på den och den blir lättare formbar.
Jag har målat 2st "billigare" stolar från Nr 9 och klätt om sitsarna.
Köksduken är min egen tillverkning...
   

Hade kvar en liten vit möbel som kommer från Leés Line, så den passar perfekt in att ha som hallmöbel.


Det som är kvar att göra nu är:lista,borra hål för el,höja upp AGA spisen och sen är det bara att inreda för fulla muggar:)

 


Ikväll ska jag ta hand om min systers son - 6 år och...han vet att man bara får leka med ögonen..."Hoppas jag"


 


Hälsningar Mia

Presentation

Translate

Blue & white country style

 

Fråga mig - ask me

33 besvarade frågor

Mitt dockhus Lillebo

 

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27 28 29
30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards