Direktlänk till inlägg 29 juni 2011

Fransk lantstil - French country style - mitt kök

Av mia rohlin - 29 juni 2011 18:54

Jag säger bara...åååh så kul det är:)

Jag har glömt bort varför jag överhuvudtaget började med dockskåp och miniatyrer...
För mycket jobb och för lite tid över till mig själv,men from höst kommer jag att göra en förändring,mer tid till mig och familjen och förhoppningsvis massor med inspiration över till miniatyrer och skapande.


Min chef sa så här när jag skadade mig: - Mia,någon däruppe ser till att du inte kan röra dig,för att få stopp på dig!
Så nu kan jag inte få stopp på mig själv i skapandet *hihi*


Mitt lantliga kök
Jag har börjat stoppa in saker som jag tycker passar i min "shabby chica smak".
Jag vill inte ha en massa tuttenuttiga småprylar,utan jag inreder mitt sommartorp som om jag skulle bo där själv.

I mitt eget verkliga hem har jag inte en miniatyr inomhus,eller något som jag själv gjort - vet hur fort jag tröttnar...
Allt finns i min lilla utebod/ateljé,så jag kan gå ut och pilla och njuta av sakerna.


Stilen
Är mer åt det franska hållet,än det engelska.Jag blandar svensk,fransk och engelsk lantstil,som går i vitt,zink,oxiderat och till viss del svart.


   


Lådorna som syns är gjorda på bilden över och under är gjorda av Gerd och Clas och inköpta på Stockholmsmässan.

Den ena lilla lådan får bli en besticklåda - små charmigt!


 

För att få plats med allt som behövs för att laga mat och att lätt få tag på det,att jag krokar på sidan av underskåpet.

 

Diskstället är Reutters,som jag målat om och fyllt med bla. Kungliga danska/Musselmalet porslin.


     


I min pappas 1700-tals torp hade han ett fönster med 2st hyllor,där han hade sitt finporslin och glas...så jag tänker härma:)

     

Och så bara MÅSTE man ha en katt som håller bort alla möss!

 

Och så blev det ett glasskåp för förvaring i sovrummet...ja ja,vitt så klart!
 

Nu börjar torpet forma sig...och alla små detaljer är kvar.



Hej så länge!

Mia

 
 
Ingen bild

Sigrid

29 juni 2011 20:17

Hej Minimis!
Sigrid Bachmann har kommenterat din länk.
Sigrid skrev: "Med risk att bli tjatig:Ååååå, så fint."


mia rohlin

29 juni 2011 20:17

*hihi*...o jag har jö bare börjat:)

 
Lena

Lena

29 juni 2011 21:09

Åh, vad fint du gör! Massa detaljer,idéer och inspiration!Tack för det!
Hoppas du mår bättre så du orkar hålla på med miniatyrerna...
Lena!

http://miniatyrmama.blogspot.com

mia rohlin

29 juni 2011 21:56

Tack för det:)
Just nu kan jag inte röra mig så fritt,så det är en väldans tur att man har en hobby...

 
Ingen bild

Pia

30 juni 2011 01:00

Men guuuuuuuuuvafiiiiiiint.

mia rohlin

30 juni 2011 11:06

:) fattas bara Fiffis rutor,chokladbollar,kanelbullar på bordet...
puss

 
Ingen bild

Hild-Tove

30 juni 2011 11:43

Veldig fint, Mia :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mia rohlin - 15 april 2020 12:30

HejEfter att inte bloggat/uppdaterat bloggen på 5 år är det dags!Det har hänt en hel del sen sist.Webbutiken är nerlagd pga tidsbrist, men en hel del kit designade av mig av papper och tyg kan du köpa hos Miniatyrskatt Specialbeställningar kan du gör...

Av mia rohlin - 23 november 2015 11:15

HejIgår hade vi en lite minidockkurs hemma hos mig,jag,Anita,Anki och Pia.Vi började med att stärka oss inför dagen med skinkmacka och kaffe.Luchen bestod av Tonfisksallad som man fick plock ihop själv,fika med Lusselängd och choklad - Mums!Här är li...

Av mia rohlin - 12 augusti 2015 01:33

Hejsan Det är snart slut på sommaren...men desto mer tid för mys och pys inomhus.Min sommar har varit upptagen av vårt lilla barnbarn som nu är 4 månader.Jag kunde aldrig föreställa mig att jag skulle älska ett barn till lika mycket som jag älskar vå...

Av mia rohlin - 3 juni 2015 16:20

HejDet var läääänge sen jag bloggade.Jag har inte haft tid att uppdatera bloggen,men ska nu försöka ändra på det.Jag är så lycklig - har äntligen lyckats få Ett Dockhem - Gullvie Larssons vackra svarta broderier på både kudde,firescreen och stolar.Då...

Av mia rohlin - 19 april 2014 11:28

Önskar dig en riktig skön och godisrik Påsk!Här kommer en liten uppdatering från mitt dockskåp Isabel. Vill du veta mer om hur jag gjort? Gå med i Facebook gruppen MBM. Överskåp,hyllor,väggbord byggt av mig.           Nyheter hos Minimi´...

Presentation

Translate

Blue & white country style

 

Fråga mig - ask me

33 besvarade frågor

Mitt dockhus Lillebo

 

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27 28 29
30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards