Alla inlägg den 13 juli 2011

Av mia rohlin - 13 juli 2011 17:02

Nu är websidan igång igen:)

Efter ca. 1månads uppehåll har jag startat igång lite smått och fyllt på med lite egenproducerat.Clas kommer få jobba hårt *hihi*,då jag fortfarande inte kan ta mig fram obehindrat,så han kommer få packa och posta...
Har inte hunnit uppdatera min blogg på några dagar - men en god vän sa idag till mig:

-Mia,jag går in på bloggen varje dag för att följa ditt Lillebo och jag blev så glad.
Det är just för den sakens skull som jag skriver och lägger upp bilder - och brukar "tjata" på alla miniatyrister om att skicka inspirationsbilder till mig som jag kan lägga upp.


För dig som undrar över tallrikshyllorna i köket - jag har haft dem på min websida,men från det företaget som jag köpt ifrån gick mannen bort och de är slut.
Letar för fullt efter liknade...


Blommor och lite pocketböcker

Jag har gjort några böcker till min "bokhylla" i sovrummet.
När man är i ett torp ska man inte göra mycket - så läsning är ett måste!

Gjorde miniatyrböcker av 3st av mina egna favoritböcker - har du inte läst dem så bara MÅSTE du göra det!


   


  • Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann- Jonas Jonasson ( humor)
  • Flyga Drake - Hosseini Khaled (drama)
  • Tusen strålande solar - Hosseini Khaled (drama)


Så gjorde jag några fler blommor...
Min granne har en riktig affärsvåg som hon har på sin köksbänk hemma. På den har hon en blomma,så jag tänkte härma,fast i miniatyr:)
Gjorde en klätterranka (dåligt foto) - blomman ser bara blaffig ut,men i verkligheten är den liten och nätt.
   

och en blomma till skåpet,för mina "sommartorpare" älskar blommor.
   


Sängen

När Caroline var och hälsade på mig - hon som byggt Lillebo,"snodde" hon min kudde som jag hade i sängen - den jag hade tänkt att ha, och därför har jag haft kudden med monogram i sängen så länge.
Nu har jag gjort en ny och stöppet tillbaks!
   


Nu är jag inne på finliret av skåpet - fylla på burkar med innehåll,ska be gubben borra hål till elen ( kan själv...men - då får han känna sig duktig *blink* )  ,sätta taklister och lite annat smått & gott.


Nostalgi
Lägger upp några äldre bilde på aker jag gjort för några år sedan - hittade dem i datorn
 

Shabby chic - Kökshylla med krokar av bestick - kul grej som jag sett på riktigt och provade på att göra i smått.
 
Shabby chic hylla alá kaffekopp med blommor ( ser att jag slitit för mycket på hyllan) ett misstag man gärna gör innan man lär sig)

 

Shabby chic blomma med ängel

 
Klätterrosor i mossig kruka ( ska göra en liknande att ha utanför Lillebo)



Hej så länge!


 






Presentation

Translate

Blue & white country style

 

Fråga mig - ask me

33 besvarade frågor

Mitt dockhus Lillebo

 

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards