Alla inlägg den 19 juli 2011

Av mia rohlin - 19 juli 2011 13:16

Tidö

I lördags åkte jag,min man Clas,Agneta(Skala minimal) och Frederick till Tidö Leksaksmuseum här i Västerås.
Jag har längtat så länge till att få komma dit och äntligen blev det av,då jag inte har gipset kvar på foten.
Clas och Frederick försvann till en avdelning med mer "pojkleksaker",medans jag och Agneta såklart fastnade vid Dockskåpen.
Min favorit bland alla underbara antika miniatyrer var en liten taklampa med en ängel.
 

Agnetas och mitt favoritskåp var detta gula hus som var byggt med sann skaparglädje.



Och så måste jag såklart vila mina ben och vad passar bättre än Fantomens stol i Serierummet:)
   
Clas blev riktigt lycklig när det stod en äldre hoj i ett rum...och som inte var i miniatyr!
 
För att se fler bilder från Tidö leksaksmuseum - gå in på Agnetas blogg:
http://skalaminimal.blogspot.com//



Tallrikshylla
Jag fick en present till Lillebo,som Agneta tillverkat - en tallrikshylla.
Perfekt för mina sommartorpare att ha sina tidningar i - ordning och reda som Ernst.K brukar säga!
 
Så har jag startat mitt eget lilla leksaksmuseum i torpet - i sovrummet/kammaren finns en hylla som jag börjat fylla upp med miniatyr leksaker( lite suddig bild) - ska ha lampa i skåpet så sakerna syns bra.
 


Lindas parfymeri

Nu ska ni få njuta av några underbara inspirations bilder:)
Lindas blogg med massor av fantastiska skåp och miniatyrer kan ni se och klicka er vidare- under länkar:  http://www.dukkehjem.dk

Tapeten kommer från vår webbutik - Minimi´s tapet Gulros


Ha det gott!
Mia

Presentation

Translate

Blue & white country style

 

Fråga mig - ask me

33 besvarade frågor

Mitt dockhus Lillebo

 

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards