Direktlänk till inlägg 30 april 2012

Farum miniatyrmässa 2012

Av mia rohlin - 30 april 2012 11:54

Farum miniatyrmässa 2012
Nu är Clas och jag hemma igen efter en härlig och superintesiv helg i Danmark.
Tänkte lägga ut lite bilder från före mässan och efter...
Fler bilder kommer hos Skala Minimal så småningom, Clas och jag hann inte fota första dagen nästan någonting - det var högtryck vid vårt bord.
Vi som trodde att vi skulle få mingla lite grann *s*
Mässan i Farum är 2dgr, lördag och söndag.Första dagen var det knökfullt med människor och andra dagen betydligt lugnare,så då kunde jag köpa lite saker till mig själv:)
Vi körde i ett sträck med undantag för några bensträckare och passade på att panik handla på båten lite vuxengodis:)
Innan mässan tog jag ledigt 1 vecka - hade inga saker färdiga då jag jobbar heltid.
Massor med saker jag tänkt göra fick stanna hemma ofärdiga...


Före mässan - jag mäter upp så jag får plats hemma i mitt vardagsrum

     

   

På väg mot Farum
 

Farum -Hotel  Lynge Kro - vårt rum
   


Romeo och Julia

     


Liten rundtur medan jag packar upp - DAG 1
Jag hann inte ens packa upp innan utställare kom och handlade.En av dem hade 17rum att fylla med blomsteruppsättningar och min lilla karaktärsdocka trädgårdsmästaren/finare herre följde också med henne hem.
   

Clas lyckade fånga Gullvie i köptaget - hon köpte 2st superfina palmer av Ebba

    


               

Gullvies bord - mina blomsteruppsättningar
       

Agnetas bord - Skala Minimal & TheSwedishCorner
med på bilderna: Jytte och Pia Maria
     

Fler utställare
Bla. en viss charmerande Bob - Bob Willians of Tollgate Miniatures som gör egna hus och tittskåp
       

Mitt bord
   


DAG 2

Nästan alla mina tyger,kuddkit,sängkläderkit,handdukskit och massor med blomsteruppsättningar,vissa möbler som jag designat om gick åt första dagen,så jag fick möblera om och försöka fylla ut.
Tur var att jag tog med mig en stor låda med tapeter - för på dem var det också högtryck.
Jag har "designat" fram en hel del nya tyger och kit,som kommer finnas i webbutiken denna vecka.

 

Rundtur
Sigrid beundrar Ebbas blommor


Wizards Miniatures World
     


Lena och Alexandra Nobaek   
De hade gjort finfina saker av mina tapeter
     
  

Mitt utplockade bord
Mina 2 karaktärdockor - surtanten med rött hår och den lilla svarta damen var inte till salu.
Min lilla Farbror - som jag hade som mall för senaste kursen är till salu för 600kr - om någon är intresserad.
Min senaste skapelse - Prussiluskan med basketsskor/nutida dam med 50tals-stil är till salu för 1300SEK.
Mina basketskor kommer att finnas i webbutiken i många färger - 300kr/par.De är av tyg,med gummi längst fram,snören och "riktiga" sulor.Så små och söta och är en perfekt detalj i dockskåpet!
Möbler,blommor m.m kommer så småningom att finnas...
                                 


Mina inköp på mässan
   


Mina Disagnade basketskor alá Minimis nya märke: BY SWEDEN som är varumärkt.
På skorna i den lilla cirkeln finns loggan med BY SWEDEN.
Du kan se att fler av mina kuddar innehåller den loggan.
Vi kommer att producera många saker i framtiden under BY SWEDEN.

 

       


Några fler saker som kommer...
                  


Gullvies egentillverkade soffor - Den blå är likadan som min i Lillebos kök.
Jag har lagt dit en BY SWEDEN kudde.
       


Och så avslutar jag med Sigrids underbara lavender - kommer också att finnas i webbutiken (jag har just nu 2st på lager)om någon vill ha dem innan jag lägger upp dem i butiken.
 

Ha det så gott!
Mia




 


 







 
 
Ingen bild

Lena Nobaek

2 maj 2012 21:34

Hej Mia
Jättekul att få träffa dig på mässan.
Roligt att du lagt ut så många fina bilder därifrån och så även på våra saker.
Hoppas att vi ses där nästa år.
Vi hör av oss om det vi pratade om.
Ha det så bra.
Hälsningar Lena o Alexandra

mia rohlin

2 maj 2012 22:12

Jättekul att träffa er också:)
Hälsa Alexandra
Mia

 
Ingen bild

Marie

2 maj 2012 23:43

Hej Mia

Det var så roligt att få träffa dig "in real life". Visserligen blev det bara ett snabbmöte p.g.a allt folket som var vid ditt bord. Roligt att dina saker sålde så bra. Inte konstigt med tanke på hur fina de är och att du var den enda med den vita shabby stilen.
Hoppas vi ses igen.
kram

mia rohlin

2 maj 2012 23:52

Men oj,vad jag skulle önskat att vi hade haft mer tid att prata.Så roligt att du kom fram Marie och jag hoppas verkligen att vi ses igen - med mer tid över-*Du skulle ha kommit på söndagen* då var det verkligen lugnt.
Kram Kram
Mia

 
Lena

Lena

3 maj 2012 12:49

Tack för att du visar så mycket bilder från mässan. Jag hade gärna varit där! Vad mycket fina grejer du har, hoppas du tar med till Stockholm i höst. Skorna är verkligen jättehäftiga!

Lena!

http://miniatyrmama.blogspot.com

mia rohlin

3 maj 2012 12:59

:)
Kul att du uppskattar dem - ser hur ursnygga de med stjärnor skulle vara i ditt mörkblåa hem *s*
Kram

 
Karine77

Karine77

3 maj 2012 15:54

Thanks for all these pictures. Everything is so so cute.
You should come once in France, in Paris, for the SIMP. It would be so nice to see and buy some of your nice minis.
www.simp-paris.com
I'd like to buy some of your miniatures but transfering money is too expensive. Allowing us to pay via Paypal would be great.

Regards.
Karine

http://www.miniarcenciel.blogspot.fr

mia rohlin

3 maj 2012 17:22

Hi Katarine
Thanks for your nice words :)
It would be so nice to be exhibited in France - Paris.
I was in Bordeoux in Oct 2011 with my work and I just love France.
Unfortunately, there was no time for miniatures.
You can pay by paypal, I send you a paypal invoice, when you ordered.
Best regards
Mia
Ā bientôt

 
Birgitta

Birgitta

3 maj 2012 18:30

Tack för alla fina bilder, väldigt roligt att se när man nu inte kunde åka dit (nästa år kanske...).
Lycka till med ditt eget varumärke By Sweden!

http://kulkort.blogspot.com

mia rohlin

3 maj 2012 19:37

Tack snälla Birgitta:)

 
Karine77

Karine77

3 maj 2012 21:06

Thanks Mia for this great news (about Paypal). I'm going to have a look and to order you some treasures.
Kind regards.

http://www.miniarcenciel.blogspot.fr

mia rohlin

3 maj 2012 21:09

:) Welcome!

 
Ingen bild

Anne

5 maj 2012 14:44

Va kul att få se, jag säger bara :- nästa år ska jag dit!

mia rohlin

7 maj 2012 21:29

Det hoppas jag verkligen:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mia rohlin - 15 april 2020 12:30

HejEfter att inte bloggat/uppdaterat bloggen på 5 år är det dags!Det har hänt en hel del sen sist.Webbutiken är nerlagd pga tidsbrist, men en hel del kit designade av mig av papper och tyg kan du köpa hos Miniatyrskatt Specialbeställningar kan du gör...

Av mia rohlin - 23 november 2015 11:15

HejIgår hade vi en lite minidockkurs hemma hos mig,jag,Anita,Anki och Pia.Vi började med att stärka oss inför dagen med skinkmacka och kaffe.Luchen bestod av Tonfisksallad som man fick plock ihop själv,fika med Lusselängd och choklad - Mums!Här är li...

Av mia rohlin - 12 augusti 2015 01:33

Hejsan Det är snart slut på sommaren...men desto mer tid för mys och pys inomhus.Min sommar har varit upptagen av vårt lilla barnbarn som nu är 4 månader.Jag kunde aldrig föreställa mig att jag skulle älska ett barn till lika mycket som jag älskar vå...

Av mia rohlin - 3 juni 2015 16:20

HejDet var läääänge sen jag bloggade.Jag har inte haft tid att uppdatera bloggen,men ska nu försöka ändra på det.Jag är så lycklig - har äntligen lyckats få Ett Dockhem - Gullvie Larssons vackra svarta broderier på både kudde,firescreen och stolar.Då...

Av mia rohlin - 19 april 2014 11:28

Önskar dig en riktig skön och godisrik Påsk!Här kommer en liten uppdatering från mitt dockskåp Isabel. Vill du veta mer om hur jag gjort? Gå med i Facebook gruppen MBM. Överskåp,hyllor,väggbord byggt av mig.           Nyheter hos Minimi´...

Presentation

Translate

Blue & white country style

 

Fråga mig - ask me

33 besvarade frågor

Mitt dockhus Lillebo

 

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards