Direktlänk till inlägg 25 juni 2012

Blommor

Av mia rohlin - 25 juni 2012 09:11

Hejsan

Hoppas du haft en riktigt skön Midsommar  med sol och god mat!
Idag bär det av till Stockholm,ska hälsa på en god miniatyrvän och bara mysa.
Vädret är inte det bästa här i mellersta Sverige idag,så då passar det bra att sitta inne och miniatyra lite grann.
Min skaparlust är på topp just nu,håller på att göra/designa nya saker till webbutiken,men också till mitt Lusthus i skala 1:12.

Blommor
I min verkliga trädgård har jag de ljuvligaste doftpionerna av gammal sort.Grannar och vänner brukar passa på att komma för att "knipsa" några blommor vid Midsommar för att sätta på sina bord.

I förrgår satt jag och studerade dem lite noggrannare och vips så började mina fingrar bara att skapa "miniatyrer" av dem.


 

Bladen är inte identiska,men vad gör väl det? Jag tryckte i lite gröna rosblad som dekoration istället och gjorde vattnet i vasen lite grönt,som att blommorna stått en stund från knopp till blom.
Det blir en present till min miniatyrvän jag ska besöka idag:) Hoppas hon inte hinner läsa bloggen innan jag kommer.

 

 


Och så gjorde jag en Pelargon igår till Lusthuset.Det är så himla roligt att göra blommor,trots att det är pillrigt och tidskrävande:)
På bilderna är min pelargon tillsammans med Sigrids underbara blommor( min favoritblomma Liljekonvalj) som också ska få bo i mitt Lusthus.



 

 


Och fler blommor kommer det att bli...
Nej,nu måste jag göra mig klar för Sveriges huvudstad:)

Hej så länge!
Mia



 
 
Birgitta

Birgitta

25 juni 2012 12:07

suck och ack vilka vackra blommor du gör... perfekt med det gröna vattnet.

Ha det så mysigt i Stockholm!

http://www.hoskarlssons.se

mia rohlin

25 juni 2012 12:14

Men man tackar:) jag tycker om när det "nästan" ser ut som på riktigt,därav det gröna i vattnet ( om man är som mig och inte byter varje dag)
Ska ha det så mysigt!Ha en bra dag själv:)
Kram

 
Ingen bild

Anne

26 juni 2012 14:11

Så vackra de är, blir avundsjuk på din vän som ska få denna fantastiska pion. Ha det bra, kram Anne

mia rohlin

26 juni 2012 17:52

Gullvie blev glad och "vägrade" lämna ifrån sig pelargonen också:)
men vilket underbart växthus du gjort Anne - så fint!

 
Kaisa

Kaisa

28 juni 2012 17:40

Hej Mia, I tried to order from your web boutique, but there is an error message coming all the time. I was wondering have someone else problems? Furthermore are going to be at "miniatyrmässä" on next autumn? I wish you could come and sell your beautiful things. Best wishes Kaisa from Finland

http://annakaisanblogspot.com

mia rohlin

28 juni 2012 17:50

Hi Kaisa
You can order by email if you want:)
I will help you.
email:minimis@telia.com
We will come to Stockholms miniature show in okt 2012:)
Best Regards
Mia

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mia rohlin - 15 april 2020 12:30

HejEfter att inte bloggat/uppdaterat bloggen på 5 år är det dags!Det har hänt en hel del sen sist.Webbutiken är nerlagd pga tidsbrist, men en hel del kit designade av mig av papper och tyg kan du köpa hos Miniatyrskatt Specialbeställningar kan du gör...

Av mia rohlin - 23 november 2015 11:15

HejIgår hade vi en lite minidockkurs hemma hos mig,jag,Anita,Anki och Pia.Vi började med att stärka oss inför dagen med skinkmacka och kaffe.Luchen bestod av Tonfisksallad som man fick plock ihop själv,fika med Lusselängd och choklad - Mums!Här är li...

Av mia rohlin - 12 augusti 2015 01:33

Hejsan Det är snart slut på sommaren...men desto mer tid för mys och pys inomhus.Min sommar har varit upptagen av vårt lilla barnbarn som nu är 4 månader.Jag kunde aldrig föreställa mig att jag skulle älska ett barn till lika mycket som jag älskar vå...

Av mia rohlin - 3 juni 2015 16:20

HejDet var läääänge sen jag bloggade.Jag har inte haft tid att uppdatera bloggen,men ska nu försöka ändra på det.Jag är så lycklig - har äntligen lyckats få Ett Dockhem - Gullvie Larssons vackra svarta broderier på både kudde,firescreen och stolar.Då...

Av mia rohlin - 19 april 2014 11:28

Önskar dig en riktig skön och godisrik Påsk!Här kommer en liten uppdatering från mitt dockskåp Isabel. Vill du veta mer om hur jag gjort? Gå med i Facebook gruppen MBM. Överskåp,hyllor,väggbord byggt av mig.           Nyheter hos Minimi´...

Presentation

Translate

Blue & white country style

 

Fråga mig - ask me

33 besvarade frågor

Mitt dockhus Lillebo

 

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards